Gulyas / gulas

Deci, ne era dor de Bela Lugosi, si am zis sa punem de un gulyas. De fapt, imi era mie dor de Peninsula, unde am mancat cel mai bun gulyas din viata mea. Asaaaa, de ce anume avem nevoie : cartofi ( un kg, un kg jumate, nu fiti zgarciti, sunt ieftini ) taiati cubulete
mures 8 martie 014
ardei gras / kapia ( unul / doi )
mures 8 martie 013
ceapa ( multa, multa, 3 cepe mari ), usturoi ( o capatzana ),
mures 8 martie 012
carne de vita ( un kg ideal, noi aveam juma de kil - sorry, acceptam donatii sub forma de bani :) - )
mures 8 martie 011
si condimente ( boia dulce si iute, gramada, maghiran, piper negru, rozmarin, busuoic, chimen, vegeta, si ce mai gasiti prin dulapul de condimente ). Deci, punem ceapa la calit, impreuna cu usturoiul. Daca aveti untura, caliti ceapa in ea, daca nu, in ulei, ca noi restu` de ciocoflenderi. Sa nu ardeti ceapa!
mures 8 martie 015
Dupa ce e calita nitel ceapa, puneti ardeii taiati in felii subtiri. Dupa 2-3 minute ( amestecati bine, sa nu se arda ) adaugati carnea de vita taiata cubulete. Amestecati putin, pana prinde carnea o nuanta alba. Acu puneti si boiaua, multa. Si apa, cat sa acopere. Bagati acu si condimentele, sa prinda carnea gust. Lasati sa fiarba, si mai bagati apa, cat e nevoie ( eu l`am facut mai cu zeama, un fel de ciorba ). Dupa ce e carnea aaaaproape fiarta, bagati cartofii si lasati sa fiarba si cartofii. Dupa ce au fiert, stingeti focul si bagati la matz :)
mures 8 martie 016
Ah, sa nu uit, fierbeti tot la foc mic, nu va grabiti, o sa dureze o ora jumate, doua, da` carnea nu isi va pierde aroma, ca atunci cand e fiarta la foc mare. Si inca ceva, ati observat ca nu am pus rosii sau bulion in el, gulyas-ul nu se FaCe cu bulion, sau rosii. Nici cu faina ( pentru ingrosat ). Inutil sa va zic ca asta merge cu paine si ardei iute. Si bere. Rece, ca`i iute.

Comments

Popular posts from this blog

Ficatei de pasare cu cartofi piure

pizzerie italieneasca in margu turesh

Ciorba de cartofi